Sormena eta argazki proiektuak garatzeko lantegiko lanak / Trabajos del taller de proyectos fotográficos de Txondorra kulturgunea

Maite Olaziregi-BRINKOLA

TXONDORRA Kulturguneko Sormena eta argazki proiektuak garatzeko ikasturtearen erdiparean edo..gure buruko heltzeak bor bor zeudenean, bakoitza bere proiektua egosten, Brinkolan rekonexio asteburua egin genuen Aitziber Orkolagaren bordan….trenez abiatu ginen cercaniaseko linea hartako azken geltokira…argazki ariketa eroetan txorakeriei esker txorakeriak utziz. Hemen Maite Olaziregik asteburu pasa galaktiko haren inguruan egin zuen proiektutxoa, treneko tiketak zinta beltzekin lotuaz.

Cuando el curso de ´Desarrollo de proyectos fotográficos que realizamos en TXONDORRA kulturgunea llegó a su ecuador, cuando nuestras ollas estaban cocinando los proyectos a todo gas, organizamos una salida de fin de semana a Brinkola, allí donde la línea de cercanías acaba..alli donde se encuentra la borda de Aitziber Orkolaga. Empezamos el viaje con ejercicios locos…intentando dejar de lado las chorradas a chorrada limpia. Aquí el resumen visual que Maite Olaziregi realizó después de aquel fin de semana galáctico, pegando las fotos en una cadena hecha a base de tickets de tren y cinta: BRINKOLA.

Bab Al Salama,
Bakearen Atea
AINARA OLAZIREGI

Damasko hirian 7ate daude ta horietako bat Bal Al Salama da erromatar garaian ilargiaren atea deitzen zioten. Olaziregik kontatzen du bera beti izan dela nahiko lunatika eta horregatik aukeratu du izenburu hau liburuarentzat. Argazki liburuan Ainarak Hamzaren begietan jarri du kamera, eta egoera berean egon daitezkeen errefexituen ikuspegitik sortu du liburua osatzen duten irudi errenkara… urrutira begiradak, bizitakoaren aztarnak gorputzean, ezer ez da berdin.

Shukraan Hamza Ayash Ahmad Ayash

Bab Al Salama
Bakearen Atea (La puerta de la paz).
AINARA OLAZIREGI

En la ciudad de Damasco hay 7 puertas y Bal Al Salama es una de ellas, la que llamaban puerta de la luna en el Imperio Romano. Cuenta Olaziregi que ella siempre ha sido bastante lunática y seguramente esa es la razón por la que escogió el nombre para su libro. Para crear la sucesión de fotos que hacen el libro, Ainara ha puesto la cámara en los ojos de Hamza y en aquellxs refugiadxs que se pueden encontrar en una situación parecida…mirando a lo lejos, con las marcas de lo vivido en el cuerpo, ezer ez da berdin (nada es lo que era).

Shukraan Hamza Ayash Ahmad Ayash

BARRU BASO Mendi Urruzuno

Non dago iragana? eta non dagoen oraina? Denbora, iragana eta momentuko gertarkariak, momentu jakin batean uzkurtu daitezke azala izozteraino. Momentuko gertaerek ahaztu nahi ziren bizipenen ateak ireki ditzakete eta denak nahastu, kronologia eta denbora lerroa hautsiz. Argazki liburuak familiarekin lotutako gertakariek astindutako emozioak biltzen ditu eta horretarako familia albumetik berreskuratutako irudiak, super 8an grabatutako pelikula rolloetatik ateratako irudiak, gutunak, paper mota ezberdinak, irudi berriak, orri txuriak eta hutsuneak baliatu ditu Mendik, kontakizun, fin, elegante eta ederra osatuz. Liburuaren 30 kopia argitaratuko dira eta kopia bakoitza ezberdina izango da, izan ere, liburuaren bukaeran Polaroid bana itsasi baitie. Liburua poster eder batek biltzen du.

Mendi Urruzuno BARRUBASO (Bosque interno).

¿En qué lugar se encuentra el pasado?¿ Y en cual el presente? El tiempo, el pasado y el presente se pueden condensar en un único momento, de tal manera que hielen la piel. Los acontecimientos del presente pueden abrir las puertas a vivencias pasadas que se pensaban olvidadas, y pueden mezclarlo todo, rompiendo la cronología y la línea de tiempo. El fotolibro recoge las emociones que saltaros por los aires después de ciertos sucesos familiares. Para ello Mendi Urruzuno a contado con imágenes recuperadas de película super 8, fotos del álbum familiar, vacíos, hojas en blanco, diferentes tipos de papel, cartas y imágenes de nueva creación…creando un relato poético, abierto, elegante y bello. Se publicarán 30 copias de este libro y cada copia será única ya que cada libro contará con una polaroid distinta en sus últimas páginas. El libro está envuelto con un precioso poster.

 

AMETSEN KUTXA-Maite Olaziregi

Zenbait argazkilariren lana ikusteak estimulatzen gaitu, eta hala gertatu zitzaion Maiteri Roger Ballen argazkilariaren irudi onirikoak ikusi ondoren, ametsen munduarekin konektatu zuen, ametsak bere mundura ekarriz. Inguruko lagun, familikide eta lankideei haien izandako amets bat idazteko eskatu zien. Maite amets haiek ilustratzeari ekin zion, medio ezberdinak erabiliz: objetuak, telebistako irudiak….Testuekin eta irudiekin fitxak sortu zituen eta kutxa batean aurketu ditu, jolas bat planteatuz: testuak irudiekin lotzea. Jolasean parte hartzera animatzen denak agin aurkituko du, bere ametsekin lotutako irudiren bat, pentsaaraziz badagoela amets iruditegi komun bat, galdera hau plantearaziz:guk amesten ditugu ametsak edo ametsek gu amesten gaituzte?

Ametsen irudiak aukeratu eta ordenatzeko, editatzeko prozesuan, argazkiak aukeratu ziren, irudien ordena edozein zela ere, haien artean konexioak gerta zitezen, bai eduki aldetik baita formalki ere.

AMETSEN KUTXA (Caja de sueños)- Maite Olaziregi

Ver trabajos de otros fotógrafos nos estimula, y asi le ocurrió a Maite, que conecto con las potentes imágenes del fotógrafo Roger Ballen, llevando el mundo de los sueños al suyo. Pidió a amigxs, familiares y compañerxs de trabajo que escribieran sus sueños mas recurrentes, y creo una imagen para cada uno de los sueños, utilizando objetos, imágenes de pantalla… La persona que se acerque a la caja podrá participar en el juego de conectar los sueños con los textos, y quizá encontrará entre las imágenes algun retazo de algun sueño propio…haciendole pensar que hay un imaginario común en los sueños de todxs. ¿Nosotrxs soñamos lo sueños, o son los sueños los que nos sueñan?

En el proceso de seleccionar lo sueños, en el proceso de edición de la imágenes, tratamos de que las imágenes conectaran entre si, salieran en el orden que salieran.

 

Beatriz Ibarburu-MARTU
80ko hamarkada, Martuteneko Lanbide Heziketa Zentroan, 13 urterekin hasi zen Bea Ibarburu Sekretaritza Zuzendaritza ikastaroak egiten, 19 urte bete zituen arte. Pareta haiek hitz egingo balute...lehen zigarroak…lehen ligoteoak…behatzak idazteko makinetan txikitu…autoritatea…lagunak…konplizitatea…
Liburua egiteko utzitako eraikinean sartu zen Bea, eta oroitzapen haiek gordetzen dituen espazio desitxuratu hura jaso zuen argazkitan. Aspaldi ikusi gabeko ikaskideak ere bildu zituen testuinguru hartan erretratatzeko. Nabari da, begien dizkiran, urte ederrak izan zirela haiek.

Liburua collage modukoa eginez dago maketatuta. Orriak banatuz, orri erdiak daude, liburuaren desorientazio eta collagearen sentsazioa indartzeaz gain, liburuari erritmoa ematen diote.

 

Bea Ibarburu -MARTU
Los 80, Escuela de Oficios de Martutene. Beatriz Ibarburu estudió Direccion de Secretaría en esta escuela de los 13 a los 19…los mejores años de su vida dice..si aquellas paredes hablaran: los primeros cigarros, el ligoteo, destrozar los dedos en las maquinas de escribir, la autoridad, los colegas, la complicidad… Para hacer estas fotografías Bea entro en el edificio abandonado y convocó a las compañeras de clase que no había visto desde hace años para retratarlas. El brillo de los ojos y el gesto delata lo pasada en ese lugar.

La maquetación del libro sigue la estética del collage, y entre pagina y pagina se encuadernaron medias páginas para dar ritmo al libro y mosquear un poco.

 

Aitziber Orkolaga-PLAKETAK

Nola txukundu memoria? Nola eraiki gure oinak helduko dituen lurra? Nola baretu zauriak, oroitzapenekiko akzesorik ez dugunean, ez dagoenean gure esku?…. Memoria irudikatuz agian? Ukitu ezin ditugun oroitzapenak marraztuz? Aitziber Orkolagak ariketa horretan murgildu da, emaitza sutil, isil eta fina lortuz. Gehiago da ez dagoenaren inguruko lana, dagoenari buruzkoa baino. Kopia bakarreko liburu hau Maialen Arocena enkuadernatzailaren laguntzaz enkuadernatu du eskuz. Azala zauri itsurazko jeroglifiko bat da, sutura hari beltzez josia. Eskerrak Juanan Requena eta Fernando Maquierari argazki hauek jaiotzeko beharrezko espazioa, goxotasuna eraikitzeagatik, El Granero lantegian. Dakienak badaki. PLAKETAK.

¿Cómo ordenar la memoria, cómo construir el suelo donde pisamos, cómo tranquilizar nuestras heridas si no tenemos acceso a los recuerdos, si no está en nuestras manos?….¿Creando imágenes que representan nuestros recuerdos quizá? ¿Dibujando sobre ellos? Aitziber Orkolaga se ha sumergido en este ejercicio consiguiendo un resultado sutil, fino y silencioso. Es más un trabajo sobre lo que no hay que sobre lo que hay. Es un libro de copia única que ha encuadernado con la ayuda de la encuadernadora Maialen Arocena. En la portada hay marcado un jeroglífico en forma de herida, cosida con hilo de sutura negro. Gracias a Juanan Requena y Fernando Maquieira por crear el espacio apropiado para que este trabajo naciera, en el taller El Granero. La que sabe, sabe. PLAQUETAS.

 

Oihana Pagola -HARI GORRIA
Yoshikatsu Fujiren Red String argazki liburu ederrari keinua egiñez iragana eta orainean errepikatu diren famili gertakariak eta sentsazioak josi ditu Oihana Pagolak, liburu poetiko bezain pertsonal honetan. Fujik bere liburuaren inguruan azaltzen zuen Japonen badela kondaira bat, non esaten det elkarrekin egotera predestinatuta dauden bikoteak hari gorri ikusezin batek lotzen dituela. Liburua akordeoi formatuan enkuadernatu du OIhana Pagolak: familia albumetik hartu eta interbenitutako irudiekin eta proiekturako sortutako irudi berriekin. Hari gorriz josi eta zeharkatu ditu orriak, liburuan zehar aurki daitezkeen sentsazioen sismofrafoa trazatuz.

Haciendo un giño al bello libro Red String de Yoshikatsu Fuji, Oihana Pagola cose en este libro acontecimientos y emociones relacionados con el ámbito familiar que se repiten en el pasado y en el presente. Es un libro poético como personal de copia única. Fuji explicaba que en Japón existe una leyeda donde se dice que las parejas que están predestinadas a estar juntas están unidas por un hilo rojo invisible. Oihana ha encuadernado el libro a mano en formato acordeón, mezclando fotografías intervenidas del album familiar con imágenes de nueva creación. Oihana ha cosido el libro con un hilo rojo que atraviesa todo el libro, trazando un sismógrafo que refleja los altibajos emocionales del libro.

 

 

 

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